Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Czy niżej opisany objaw może być przyczyną przegubów ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Czy niżej opisany objaw może być przyczyną przegubów ??

    dotyk cygana :?

  • #2
    [O1] Czy niżej opisany objaw może być przyczyną przegubów ??

    Mam taki objaw w mojej skodzie.
    1. A więc przy przekroczeniu 150km/h czuć wibracje mam wrażenie ,że z prawej strony są najmocniejsze im szybciej jadę tym bardziej się nasilają. Jak puszcze gaz czuć dalej te wibracje do półki nie zejdzie prędkość do niższej.
    2. Przy naciśnięciu gazu przez chwile czuć taki wstrząs przy puszczeniu gazu również podczas jazdy. Nie można płynnie puścić gazu i nacisnąć. Wiadomo ,że jeżeli są małe obroty nie jest to tak wyczuwalne.
    3. Jest też czasem wyczuwalny taki stuk jak wolno się toczę i wrzucę np. 1 bieg.

    Najgorsze ,że półosie niby były sprawdzane wyjęte z auta i oddane do sprawdzenia i może minimalny jest luz ,który nie ma mieć znaczenia. Ponoć.

    Teraz co zrobiłem.
    Chwile wcześniej wymieniłem wszystkie tuleje co spowodowało , że auto przestało drgać przy 120km/h (drgania występowały podczas przyśpieszania jak puściłem gaz było ok). Czyli ewidentnie wymiana pomogła.
    Rozmontowane były też te półosie i po mieszaniu nimi zrobił się ten stuk co opisywałem i zwiększyło się szarpnięcie przy naciśnięciu gazu.
    To wymieniłem poduszkę reakcyjną była ''trochę'' tylko zużyta . Bez zmian.

    Wymieniłem dwumas był już fioletowy po 250 tyś.
    Wymieniłem wszystkie poduszki silnika. Ta od strony rozrządu była na oko ok. Po zdjęciu okazała się trochę poszarpana. Dalej bez zmian.

    Może ktoś mi coś podpowie z tymi przegubami ? Bo chciał bym mieć jakąś opinie od doświadczonych. Czy od strony powiedzmy skrzyni coś może mieć ewentualny wpływ na luz na przegubach?
    Dodam ,że auto mi dość jak dla mnie pływa na koleinach ale to sobie mogę sprawdzić wrzucając zimówki. Poduszki niby ok są.


    [/b]
    nowy cSIMC od Aliego
    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

    półosie seryjne przebieg 273 tyś

    Komentarz


    • #3
      rafalus, miałem podobną sytuację iż powyżej 150km w aucie było wyczuwalne drżenie , po rozmowie ze znajomym polecił on podjechać do dobrego warsztatu oponiarskiego aby sprawdzić wyważenie kół , po wyważeniu drżenie w znacznym stopniu ( 90%) ustały (10%) wina opon, zrobiły się jajowate po zaliczeniu dziur podczas eksploatacji , a i tak są do wymiany , także podjedź i sprawdź koła , dużo to nie kosztuje ale będziesz pewny.ok

      pozdro
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz


      • #4
        Obczaj czy Ci smaru z przegubów zewnętrznych nie wyrzuciło przez pęknięte osłony ale obstawiam że to przegub wewnętrzny albo półośka lub obie już powoli umierają więc proponuję sprawdzić to jeszcze raz. Złap za półośke od strony przegubu wewnętrznego. Jak ma luz to lecisz po piwo :wink:

        Komentarz


        • #5
          a ja na poczatek dla swietego spokoju wywazyl bym kola a dalej to szukal cos w napedzie tj przegob wewnetrzny ewentualnie polos jak nie to w najgorszym przypadku s/b
          Mój Szkodnik O1 ASZ
          Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

          Komentarz


          • #6
            śliweers generalnie koła wyważałem przed wakacjami na dwóch kołach było ok. na dwóch brakowało po 5 i chyba 10 gram. Opony są już na końcówce żywota.
            Powiem szczerze ,że rzadko wyważam koła . Na starym komplecie Pirelli P7 po 3 sezonach podobnie brakowało gramów na kołach (inna wulkanizacja) .
            Wibracje przy 120km/h powodowały tuleje wahacza ''mniejsze'' ,których nigdy nie wymieniałem. Bo niby były ok. Nie jeden mechanik oglądał przy okazji różnych działań przy aucie.

            Wibracje powyżej 150 km/h zauważyłem po zmianie sprzęgła. Z tym ,że przy 180 km/h wibracje miałem już wcześniej i wtedy myślałem ,że to dwu mas.
            Te szarpnięcia przy dodaniu i puszczaniu gazu też występowały już przed zmianą sprzęgła.
            Pozostają sugestie kolegów i obejrzenie półosi , przegubów no i piwo dla delanopl jak to będzie to.
            Jakieś może jeszcze inne sugestie coś może powodować takie wibracje od strony skrzyni??

            Nic dziwnego ,że ludzie pozbywają się aut przy przebiegach 250-300 tys km . Po prostu wychodzą takie rzeczy do wymiany ,których normalnie się nie rusza. :cry:
            nowy cSIMC od Aliego
            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

            półosie seryjne przebieg 273 tyś

            Komentarz


            • #7
              śliweers, a tak zapytam z ciekawości co ma wyważenie kół do stukania przy ruszaniu :?: :wink:

              [ Dodano: Sro 25 Wrz, 13 21:54 ]
              zostają tylko łapy/poduszki, ale to już piszesz że ogarnięte, tuleje wahacza zwłaszcza tylne dawały by się we znaki przy hamowaniu, dawaj znać co tam i jak to będziemy się dalej zastanawiać co radzić w tej kwestii

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X